Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av kaosprinsessa - 10 augusti 2012 08:52

Vad är det egentligen att vara annorlunda?

Normen måste ju ses som det normala, men vi uppmuntras ständigt till att vara oss själva, gå vår egen väg och får höra att det är bra att vara annorlunda.

Men om någon klär sig på ett sätt, är på ett sätt eller har en sexualitet som inte tillhör normen. Då är man annorlunda. Tänk om jag inte vill vara annorlunda för att jag är jag, tänk om jag inte vill att jag ska jämföras med normen utan faktiskt bara vara jag, utan krusiduller.

Jag är inte annorlunda. Jag är en egen individ, precis som alla andra.


Jag har en viss hatkärlek till fördomar också.

Jag älskar hur våra hjärnor drar en slutsats av det vi ser, det är trots allt inget vi kan komma ifrån - på stenålderna kunde det vara skillnaden mellan liv och död att kunna läsa av personer och situationer. Däremot måste man vara medveten om att man har fördomar, och man måste tänka till en extra gång när man möter någon så att man intedömmer någon direkt, det kan ju vara en fantastisk människa även om denna inte är som jag, eller som du.


I det perfekta samhället skulle du vara du och jag vara jag, utan att vi är annorlunda.

Presentation

Skrattar
Gråter
Lever
Andas

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards